Höstterminen drar igång med Grillkväll

24 augusti, 2022 av Malin Almstedt
Barn och ungdomar sitter eller står runt en lägereld

Välkommen till en ny termin hos Sandvikens Scoutkår!

Nu är det dags att dra igång höstens verksamhet inom Sandvikens Scoutkår. Till det första mötet bjuder vi in såväl gamla som nya scouter till en gemensam grillkväll.

Vi har fem avdelningar. Avdelningarna och deras åldrar samt när möten hålls framgår nedan:

• Spårarna (oftast i årskurs 2 eller 3 i skolan, dvs. ca. 8-9-åringar)
    Har möten tisdagar kl. 18-19.30.
  • Upptäckarna (oftast i årskurs 4 eller 5 i skolan, dvs. ca. 10-11-åringar)
    Har möten onsdagar kl. 18-19.30.
  • Äventyrarna (oftast i årskurs 6, 7 eller 8 i skolan, dvs. ca. 12-14 åringar)
    Har möten torsdagar kl. 18-19.30.
  • Utmanarna (oftast i årskurs 9 och på gymnasiet, dvs. 15-18-åringar)
    Har möten torsdagar kl. 19.45-21.
  • Rover (oftast 19-25-åringar)
    Har ännu inte ännu specifikt schemalagda möten.

På grillkvällen kommer vi att bjuda på korvgrillning, pinnbrödsbakning och fika. De scouter som har tillhört en avdelning och som nu skall byta till ny avdelning får även möjlighet träffa och lära känna sina nya ledare.

När: Tisdagen den 6 september mellan kl. 18.00–ca. 19.30
Plats: Scoutgården på Sätragatan 36, Sandviken

Som det varit under den senaste tiden så är det viktigt att man stannar hemma vid sjukdom – även vid lindriga symtom. Vi kommer att vara så mycket som möjligt utomhus på mötena, så det gäller alltid kläder efter väder!

Vill du se bilder och veta mer om Sandvikens Scoutkår och vår verksamhet, besök vår hemsida på nätet http://www.sandvikensscoutkar.se/ eller kolla in oss på Facebook (Sandvikens Scoutkår) eller  Instagram (@sandvikensscoutkar).

Har du några frågor och funderingar, så får du gärna kontakta scoutkåren via sandvikensscoutkar@telia.com.

Hjärtligt välkomna den 6/9 och vi ser framemot en givande och aktiv höst!