I medlemsavgiften ingår det mesta av den verksamhet vi genomför.

Medlemsavgiften vid Sandvikens scoutkår är 300 kronor per år (150 kronor per termin). Det kommer en räkning från Scouterna en gång per termin.

Den som betalar sin medlemsavgift blir också medlem i distrikt och Scouterna samt i en av världsscoutorganisationerna, WOSM för pojkar och WAGGGS för flickor.  I medlemsavgiften ingår också en tidning och en försäkring.

Övriga kostnader

Utöver medlemsavgiften tillkommer kostnader för läger, däremot är helgövernattningar – hajker – helt kostnadsfri för alla barnen. För ett sommarläger på 6-7 dagar brukar brukar avgiften ligga på cirka 500-700 kronor.

Andra kostnader som du som medlem behöver bekosta är t.ex. inköp av scoutdräkten. Scoutdräkten med halsduk, sölja och tillhörande märken kostar cirka 275 kr.

Läs mer om scoutdräkten