Anmäl dig till sommarlägret Yggdrasil senast 31 maj

15 maj, 2022 av Malin Almstedt

Tisdag 28 juni till lördag 2 juli anordnar Gävle Södra Scoutkår, Rudsjö Scoutkår, Sandvikens Scoutkår och Testebo Scoutkår ett gemensamt läger i Kopparbo i södra Dalarna på temat Yggdrasil. Yggdrasil var världsträdet i vikingatidens mytologi och under lägret kommer du att få träffa på några av dem som levde i och runt trädet. Vi kommer även att paddla, klättra, gå hinderbana och pionjärspår, laga mat tillsammans, sova i tält, leka och bada.

För tusen år sedan trodde människorna att världen var ett stort träd i vars olika delar människor, gudar och olika varelser levde. Trädet hette Yggdrasil och det är även namnet på vårt sommarläger!

Under lägret kommer du att få vara med om äventyr från morgon till kväll. Det blir bad, paddling, klättring och annat skoj. Vi kommer att sova i tält och laga mat ute. Kanske kommer du under lägret även att stöta på några av dem som bodde i Yggdrasil!

Här hittar du all information samt blankett för anmälan för utskrift (pdf-format).

När och var?

Lägret är tisdag 28 juni till lördag 2 juli på scoutgården Kopparbo i södra Dalarna.

Kostnad

Kostnaden för att delta är för Sandvikens Scoutkår 500 kronor per scout/barn som betalas in till din kår senast 31 maj. För Sandvikens Scoutkårs ledare och vuxna medhjälpare är avgiften 0 kronor. I avgiften ingår mat, aktiviteter, resa och lägermärke. Prata med din ledare om du behöver hjälp med lägeravgiften eller om du saknar utrustning!

Kårens (Sandvikens Scoutkår) betalinfo: BG 5668-7171

Resa till och från lägret

Vi kommer att åka gemensam buss till och från lägret. Bussar från Gävle kommer att gå från ICA Nära i Bomhus, från Lantmäteriets parkering och från Sandviken går den från Sandvikens Scoutkår. Avgång är 8.30 från Gävle och 9.00 från Sandviken. Hemkomsten sker vid samma platser ungefär vid 17-tiden på lördagen.

Hur anmäler jag mig?

Anmäl dig senast 31 maj genom att antingen:

Behöver du hjälp med anmälan så prata med din ledare.

Lägerbrev

Mer info om tider, packlista och annat kommer med lägerbrevet som skickas ut i början av juni till dig som anmäler dig till lägret.

Kontaktinformation till ledare på kåren

Vill du veta mer om lägret? Prata eller hör av dig till: