Är du intresserad av att bli scout så är du hjärtligt välkommen till Sandvikens scoutkår!

31 januari, 2024 av Malin Almstedt

Vi har precis startat vårterminen för Sandvikens scoutkår och har just nu möjlighet att ta emot fler intresserade på avdelningen Spårare som är för barn i åldern 8-9 år.

Spårarna har veckomöten på tisdagar mellan klockan 18.00-19.30. Du får gärna komma och prova på scouting under ett tisdagsmöte för att se om
scouting är något som passar dig.

Tillsammans med kompisar upplever du äventyr och lär dig nya saker. Som Spårare får du lära dig något nytt på nästan varje möte, det är alltid roliga grejer men också sådant som är väldigt bra att kunna.

På vår hemsida finns information om vår verksamhet och där kan du även anmäla ditt intresse att bli scout i Sandvikens scoutkår:

Spårarnas program på vårterminen 2024 hittar du här.

Din intresseanmälan till Sandvikens scoutkår gör du här.